Fontos változást eszközölt a Google a nofollow linkeknél

A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb elemei a linkek és ezek attribútumai. Ilyen például a 14 évvel ezelőtt bevezetett „nofollow” címke is, amelyet 2019 szeptemberében a Google megreformált.

Bár tudjuk, a Google folyamatosan felülvizsgálja a keresőoptimalizálással kapcsolatos irányelveit, az mégis sokakat meglepett, hogy idén ősszel egy ilyen régi szabványba nyúltak bele, amit aztán a Google hivatalos blogoldalán be is jelentettek – számtalan algoritmus frissítéssel ellentétben, amelyekről csak találgatások vagy félmondatok szoktak terjedni a szakemberek között.

Az idei év legfontosabb változása lehet, hogy a Google nofollow link attribútuma ezentúl része lesz a rangsorolási algoritmusnak, írja a seopont.hu. Ez pedig sok SEO szakértő esetén kérdéseket vetett fel. Szerencsére ezek a kérdések mára már mind megválaszolásra kerültek, így a kezdeti pánikot felváltotta az új lehetőség kiaknázásának kutatása. Bár a hivatalos közlemény szerint csak minimálisan lehet hatással ez a változás a találati listára, az már előre látható, hogy az ügyeskedőknek óriási előnyt jelenthet, ha jól alkalmazzák az új szabványokat, ugyanis a Google nem csak a rel=”nofollow” feldolgozását módosította, hanem két új link attribútumot is bevezetett mellé.

Megkülönböztethetővé váltak a szponzorált és generált linkek

SEO

A link attribútumok változása két új tulajdonságot is elhozott számunkra. Az egyik a rel=”sponsored”, a másik pedig a rel=”ugc”. Mindkettő segít a Google számára megérteni, hogy egy-egy linket milyen módon vegyen számításba a linkerő átadás során. Akárcsak a nofollow esetében, ezeknél is csupán ajánlásokról beszélhetünk, ám tömegesen segít a Google számára megérteni, hogy mely tartalmak támogatottak, melyek felhasználó által ajánlottak és mellyek SPAM jellegűek.

A rel=”sponsored” megjelöléssel egy-egy PR cikkben, banneren vagy más linken található linkről tájékoztathatjuk a keresőóriás robotjait, hogy támogatott tartalomról van szó. Ezek a szponzorált hirdetések vagy más néven nem anyagi kompenzálás során kihelyezett hivatkozások ezentúl külön szerepet kapnak ezen megjelölés által.

A rel=”ugc” attribútum tulajdonképpen a User Generated Content rövidítéséből ered. A rendkívül hasznos tulajdonsággal olyan linkeket különböztethetünk meg, amelyeket a felhasználók helyeztek az oldalunkra. Tipikusan ilyen példa a fórumokban vagy hozzászólásokban elhelyezett hivatkozások, amelyek ezután már könnyedén azonosíthatókká válnak a Google számára is. A robotok által tömegesen posztolt SPAM linkek oldalai még nagyobb hátrányba kerülhetnek az új szabvány bevezetésével.

Hogyan alkalmazzuk ezeket az újításokat?

Bár már szeptember közepe óta elérhetőek ezek a tulajdonságok, a Google kiemelte, hogy a nofollow tulajdonság nem kötelező direktíva, vagyis azt csak is javaslatként, iránymutatásként fogja értelmezni a rangsorolásnál. Egy-egy ilyen link azonban mostantól szavazatként is értelmezhető, ha a Google robotjai úgy látják, így hosszú távon akár linkerőt is hozhat egy-egy nofollow beállítás is. 2020-tól pedig a nofollow linkeket a Google feltérképezési és indexelési célból is használni fogja majd.

A Google szóvivője azonban mindenkit nyugalomra intett és nem várja el, hogy a webmesterek és holnap tulajdonosok most tömeges átalakításokat végezzenek el honlapjaikon. Minden maradhat úgy, mint régen, de érdemes lesz az újításokat bevezetve az „ugc” és a „sponsored” attribútumokat is alkalmazni ezentúl.

Ráadásul ezek egyszerre is alkalmazhatóak egy-egy linkre. Például rel=”nofollow sponsored” vagy rel=”nofollow ugc sponsored”. Érdemes minél előbb alkalmazni ezeket az tulajdonságokat és nyomon követni a találati listát, mivel hosszú távon biztosan előnyt tudunk majd kovácsolni ezekből az újításokból.

További cikkek a témában

klíma

Hogyan használd a klímát hatékonyan?

Napjainkban még mindig sokan állítják, hogy a klíma felesleges és kevésbé költséghatékony. Azonban pár kimondatlan szabály betartásával nemcsak a villanyszámlán fogunk spórolni.

Retró kártérítési ügyek

Retró kártérítési ügyek

Hazai és nemzetközi kártérítési ügyekre szakosodott ügyvédként megszámlálhatatlanul sokszor hallottam már az „Ügyvéd vagy? És tényleg mindenért lehet perelni?

Purhab szigetelés

Zárt vagy nyitott cellás purhab szigetelést válasszunk?

A purhab szigetelésnek számos előnye van, a fűtés és hűtés takarékosságán át az épület élettartamának megnöveléséig. Sok más iparágban, így az építőiparban is nélkülözhetetlenné vált.