Te jó ég, ez egy ZIL!

Az alábbi cikket egy a Retró Fórumon hasonló címmel született bejegyzés inspirálta, bizonyítva azt, hogy egy jó témáért sokszor nem kell a szomszédba menni, csak körbenézni a saját házunk táján. Mai rövid cikkünk célkeresztjében az elnyűhetetlen szocialista teherautó, mely elé nem lehet elég mély vagy magas akadályt gördíteni, azaz a ZIL, annak is a tuningolt változata.

Heves vitát váltott ki egy fórumtagunk bejegyzéséhez csatolt, felspécizett állapotban látható ZIL teherautó képe. Egyesek egyenesen számítógépes manipulációt sejtettek a fotó mögött, mások szerint a látott kép a valóságot tükrözi. Szó szót követett, de inkább lássuk a vitára okot adó gépállatot!

zil

Hosszas egyeztetés után úgy tűnik, hogy a tuningolt ZIL teherautó létezik, az előkerült képek nem feltétlenül ügyes kezű grafikusok munkájának eredményei. Egy szakavatott fórumtagunk hozzászólásából az derül ki, hogy az átalakított járművekben maradt az eredeti V8-as, 6000 cm3-es motor. A váltó 5 sebességes, a motor 170 lóerős, melynek fogyasztása polgári alkalmazásban 20-35 l/100 km. Az átalakított ZIL raksúlya 6000 kg, össztömege pedig 13000 kg, s akár eléri a szédületes 130 km/h sebességet is.

Egyébiránt a ZIL volt az első olyan szovjet teherautó, melyet nem katonai zöldre fényeztek, hanem polgári, azaz világoskék-fehér festéssel láttak el.

Aki továbbra is kételkedne a tuning ZIL-ek létezését illetően, annak itt egy megnyugtató youtube videó, mely minden kétséget eloszlat.


Hozzászólások

Olvass bele ezekbe is...